Asiakastyytyväisyyskyselyn 2024 tulokset valmistuneet

Toteutimme 26.11. – 8.12.2024 asiakastyytyväisyyskyselyt tilaaja-asiakkaille sekä ruokaileville asiakkaillemme. Kohderyhmiksi valikoituivat edellisvuosien tapaan esikoululaiset, peruskoulujen 5. ja 8. luokkien oppilaat, lukion 2. vuosikurssilaiset sekä lounasravintoloiden asiakkaat. Kyselyt toteutti Servican toimeksiannosta Dagmar. Vastauksia saimme yhteensä 1761 kappaletta, kun viime vuonna vastaava luku oli 2591. Poikkeuksena aikaisempaan, toteutimme tilaajille kohdennetun kyselyn osittain henkilökohtaisilla haastatteluilla.

Kaikissa vastaajaryhmissä nousi selkeästi esiin asiakkaidemme erityinen tyytyväisyys servicalaisten osaamiseen, asiakaspalveluhenkisyyteen sekä asiakkaan huomioimiseen yhteisessä arjessa. Saimme myös runsaasti kehitysehdotuksia kaikilta kohderyhmiltä, joita hyödyntämällä voimme kehittyä entistäkin asiakaslähtöisemmäksi arjen kumppaniksi asiakkaillemme.

Koulu- ja päiväkotiruokailu

Kouluruokailussa tulosten perusteella kärkisijaa pitävät Kuopion Käärmelahden koulu, Kiuruveden Luupuveden sekä Lahnajoen koulu, Puurtilan koulu Varkaudessa ja Kurkimäen koulu Kuopiossa. Näillä kaikilla kokonaistulokset ovat erinomaisella tasolla. Lukioista parhaimmat arvosanat saa Pielaveden lukio, Rautavaaran lukio, Kuopion taidelukio Lumit sekä Kuopion Juankosken lukio. Kyselyyn osallistuneista esikouluista/päiväkodeista kaikkien kokonaistulos on arvioitu pienten ruokailijoiden toimesta erinomaiselle tasolle. 

Lounasravintolat

Lounasravintoloiden asiakkaiden antamat arviot ovat kehittyneet positiivisesti edellisvuoteen verrattuna ja kaikkien kokonaistulos on hyvällä tai erinomaisella tasolla. Savotalo jatkaa arvosteluissa korkeimmalla tasolla ja viime vuodesta arviotaan on parantaneet ravintolat Kaarre, Valtuustotalo sekä Aalto.

Tilaaja-asiakkaat 

Kyselyn perusteella omistaja-asiakkaistamme kaikkein tyytyväisimpiä palveluihimme ovat kunta- ja konserniasiakkaat, ja he arvioivatkin Servican palvelut erinomaiselle tasolle. Pääomistajistamme Kuopion kaupungin tilaaja-asiakkaat arvioivat palvelujamme kokonaisuudessaan merkittävästi edellisvuotta paremmiksi tulosten ollen jälleen hyvällä tasolla. Hyvinvointialueen antamat arviot palveluistamme pysyttelevät edellisvuoden tasolla. Ruokapalvelut saa kaikilta tilaaja-asiakkailtamme huomattavasti edellisvuotta paremmat arvosanat ja lähes kaikkien osa-alueiden arviot nousivat merkittävästi vuoden 2023 tasosta.

Kiitos kyselyyn vastaamisesta! Olemme suorittaneet arvonnat kyselyssä yhteystietonsa jättäneiden kesken, ja olemme yhteydessä voittajiin palkintojen toimittamiseksi.