Servican palveluihin ei ole tulossa hinnankorotuksia vuodelle 2025

Servica keskittyy jatkuvaan ja kokonaisvaltaiseen toiminnan tehostamiseen tukeakseen omistajiensa talouden tasapainottamista. Vuodelle 2025 palveluiden hinnoitteluun omistajille ei ole tulossa hinnankorotuksia, vaan yhtiössä keskitytään jatkuvaan ja kokonaisvaltaiseen toiminnan tehostamiseen.

Tuottavuuden parantaminen on kustannusten hallinnassa avainasemassa. Vuoden 2024 alussa käynnistettiin tuottavuusohjelma, jonka avulla seurataan tarkasti kustannuksia ja tuottavuuden kehitystä osana talousraportointiamme. Vuonna 2024 tavoittelemme 3 M€:n oman toiminnan tehostamista. Tuloksista raportoidaan aktiivisesti omistajille ja asiakkaille.

Kustannustehokkuuden parantamiseen tarvitaan yhteispeliä ja uusia toimintamalleja

Pystymme tehostamaan omaa toimintaamme tiettyyn pisteeseen, mutta isoimmat kustannushyödyt saadaan omistaja-asiakkaiden kanssa yhteisellä suunnittelulla ja uusilla toimintamalleilla.

– Onnistuminen isoissa talouden tasapainottamisen toimissa vaatii entistä syvempää kumppanuutta ja sitoutumista yhteisiin uusin ratkaisuihin, painottaa Servican toimitusjohtaja Mika Takkinen.

Hyvinvointialueiden muodostumisen myötä syntyneet palvelutarpeet ovat tarkentuneet ja nyt on tärkeää varmistaa tehokkaimmat palveluratkaisut tulevaisuuteen. Servica ja Pohjois-Savon hyvinvointialue tekevät aktiivista yhteistyötä palveluiden kehittämiseksi kustannustehokkaasti.

– Servica on Pohjois-Savon hyvinvointialueelle strategisesti merkittävä kumppani tukipalveluiden tuottajana. Tiukassa taloustilanteessa Servica on osoittanut esimerkillistä otetta toimintojen kehittämisessä ja tehostamisessa, mistä myös hyvinvointialue hyötyy. Yhteistyö Servican eri toimijoiden kanssa on mutkatonta ja avointa. Yhteistyötä tullaan tiivistämään jatkossa, kertoo Pohjois-Savon hyvinvointialueen hallintojohtaja Janne Niemeläinen.